شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم
سرخط خبرها

۲۱۳ روز تا پایان تقاطع ۴ سطحی «آزادگان» مشهد | ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه

  • کد خبر: ۴۵۷۱۵
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
  • ۱
۲۱۳ روز تا پایان تقاطع ۴ سطحی «آزادگان» مشهد | ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری: ۳ بازو از ۴ بازوی این تقاطع تا ۲۲ بهمن امسال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ ۲۵ مردادماه سال گذشته بود که با حضور علیرضا رزم حسینی، استاندار سابق خراسان رضوی، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، و بسیاری دیگر از مدیران استانی و شهری عملیات اجرایی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری طی چنددهه اخیر آغاز شد تا علاوه بر زیبا شدن جدیدترین ورودی شهر مشهد از سمت قوچان که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد، ترافیک شدید انتهای بولوار امام علی (ع) در میدان سابق نمایشگاه نیز به دست فراموشی سپرده شود.

پس از اینکه عملیات اجرایی پروژه عظیم چهارسطحی نمایشگاه آغاز به کار کرد، مدیران شهری بر روی نام پروژه چهارسطحی آزادگان نیز به توافق رسیدند که این نام گذاری هم با استقبال بسیاری از ایثارگران شهر مواجه شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که به عنوان پیمانکار این پروژه معرفی شده است در اقدامی بموقع و مناسب، کارخانه سگمنت سازی خود را در مجاورت این کارگاه ساختمانی بنا کرد تا سرعت کار هم بیشتر شود. ازاین رو مدیران شهری و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وعده داده اند که عملیات ساخت کامل این پروژه در بهار ۱۴۰۰ به پایان برسد. اما به دلیل مشکلات ترافیکی و حل شدن بخشی از ترافیک میدان آزادگان قرار است بخشی از این پروژه مهم در ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح شود؛ ازاین رو مهندسان، تکنیسین‌ها و کارگران این پروژه شهری به صورت شبانه روز در حال تلاش اند تا بتوانند در موعده وعده داده شده پروژه را تحویل شهروندان بدهند.

پایان کار در اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۰

درهمین زمینه معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت اجرایی پروژه چهارسطحی آزادگان گفت: عملیات اجرایی این پروژه در آخرین روز‌های مردادماه سال گذشته آغاز به کار کرد و قرار است در اردیبهشت یا خرداد سال ۱۴۰۰ به صورت کامل به بهره برداری برسد. خلیل ا... کاظمی در ادامه به روزشمار ثبت شده برای تکمیل این پروژه اشاره کرد و افزود: از امروز ۲۱۳ روز دیگر تا تکمیل شدن ۴ سطح پروژه آزادگان باقی مانده است و امیدواریم تا پایان این روزشمار با تلاش شبانه روزی‌ای که در کارگاه ساختمانی این پروژه در حال انجام است، کار به اتمام برسد. وی افزود: البته برای تسریع در رفع ترافیک منطقه قرار است در ۲۲ بهمن امسال ۳ بازو از ۴ بازوی این پروژه تحویل مردم شود.
 
وی در ادامه به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: در این پروژه به صورت زیرگذر اتصال بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی به سمت بولوار وکیل آباد و بولوار شهید برونسی را خواهیم داشت، همچنین اتصال مسیر مهدیه که منشعب شده از آزادراه مشهد-چناران است به سمت بولوار امام علی (ع) از طریق ایجاد یک پل به صورت رفت وبرگشت امکان پذیر خواهد شد. وی تأکید کرد: همچنین ایجاد ۲ چپ گرد با هدف متصل کردن مسیر مهدیه (آزادراه مشهد-چناران) به بولوار آیت ا. هاشمی رفسنجانی و اتصال بولوار امام علی (ع) به سمت مسیر خروجی بولوار نمایشگاه به بولوار وکیل آباد و بولوار شهید برونسی از دیگر اقدامات کاری در این پروژه است و در نهایت یک میدان بیضی شکل در طبقه همکف این پروژه نیز تکمیل کننده کار خواهد بود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد در ادامه گفت: همچنین با توجه به اینکه بخشی از اتصال این پروژه به سمت آزادراه مشهد-چناران است و قسمتی از این اتصال در محدوده شهری است، قرار است بخشی از این مسیر توسط شهرداری مشهد ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به برنامه زمان بندی، عملیات زیرگذر اتصال بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی به سمت بولوار وکیل آباد و بولوار شهید برونسی، چپ گرد اتصال بولوار امام علی (ع) به سمت بولوار وکیل آباد و بولوار شهید برونسی تا ۲۲ بهمن ماه کامل خواهد شد و در راستای تسهیل در رفت وآمد شهروندان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه

کاظمی در ادامه با اشاره به ایجاد کارخانه سگمنت در حاشیه این پروژه گفت: در این کارخانه سگمنت‌ها در مجاورت پروژه ساخته و پس از آن در محل مورد نظر نصب می‌شوند که این مسئله سبب سرعت بخشی به فرایند کاری شده است.
وی در ادامه گفت: همچنین در راستای کاهش بار ترافیکی بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی، پروژه تقاطع میدان مجیدیه نیز در دستور کار معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد قرار گرفته و این پروژه نیز با توجه به اینکه تکمیل کننده پروژه چهارسطحی آزادگان است، در بهار ۱۴۰۰ احداث و تحویل شهروندان خواهد شد.
کاظمی در پایان افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه چهارسطحی آزاگان ۴۶ درصد است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
خدا پدر و مادر این شهردار مشهد رو بیامرزه انشاالله سلامت باشه ایکاش از بزرگراه آزادی هم یک پل به میثاق بزنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->